bersyukur saat diUJI

 
4/08/2013 - ahad :)
 
di bulan puasa ni , banyak dugaan . dugaan dan dugaan yang datang . tapi alhamduliah . semakin banyak dugaan , semakin matang pula diri ini hahaha hari ini banyak benda yang aku lakukan . terkasar bahasa dengan orang tua , tercakap yang tidak baik astagfirullah :( entah apa mau jadi dengan diri ini .. marah nda ingat dunia , nda ingat allah , marah main lepas ja . main cakap ja suka hati . 
semakin kita mau dekat dengan DIA , semakin banyak dugaan yg DIA bagi .. aku bersyukur dan try redha dengan semua yang jadi hari ini . redha dengan setiap dugaan yang diberi . insyaallah 
 
setiap benda yang jadi , pasti ada hikmah kan ? 
 
 
 
hari ni ada masalah keluarga , sedih sangat , allah seja yang tahu :( tapi still aku hadapi juga dengan senyuman . sehhh .. alhamdulilah . 
 betul cakap ustaz don tuuu 'APABILA KITA REDHA PADA SESUATU YANG MENGECEWAKAN HATI KITA , MAKA PERCAYALAH ALLAH AKAN MENGGANTIKAN KEKECEWAAN ITU DENGAN SESUATU YANG TIDAK DIJANGKA'
 
hari ni jadi juga benda yang aku tidak jangka tuu . alhamdulilah .. 
 
jadi , kamukamu .. jangan fikir allah tuu tidak adil . allah tu maha adil . DIA pasti akan ganti kekecewaan kamu tu dengan sesuatu yang tidak dijangka . yang penting kita kena redha dan sabar setiap yang berlaku pasti ada hikmah .. husnuzon paling penting :) jyeahhh .. 
 
 
 
ramadhan akan pergi tidak lama lagi . tahun depan dapat lagi ka aku jumpa ramadhan ek ? :( 
 

No comments:

Post a Comment

dah abis baca erk ? baa , COMENT laa sikit pun jd haha :D